وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

اطلاعیه سازمان سنجش دکتری 1400

 

ضمن اعلام رشته‌ها، مواد امتحانی و ضرایب دروس هر یک از مجموعه های امتحانی آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) سال 1400 (به شرح جدول ذیل)، به اطلاع متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در این آزمون می رساند، پذیرش دانشجو در سال 1400 بر اساس قانون "سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌هاي تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي" مصوب 94/12/18 مجلس محترم شورای اسلامی و همچنين آيين نامة اجرايي مربوطه و مصوبات "شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌هاي تحصیلات تکمیلی" و مطابق این اطلاعیه و شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام پذیرش آزمون مذکور که در زمان ثبت‌نام (آذرماه سال 1399) توسط این سازمان منتشر می شود، صورت خواهد گرفت.
لازم به یادآوری است بر اساس قانون فوق و مصوبه جلسه 13 مورخ 98/09/30 شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی از آزمون دکتری سال 1400 به بعد میزان تاثیر هر یک از مولفه‌ها در سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ناپیوسته بر حسب هر یک از شیوه های «آموزشی ـ پژوهشی» و «پژوهش محور» به شرح زیر است:
الف ـ دکتری آموزشی ـ پژوهشی: سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری ناپیوسته آموزشی ـ پژوهشی بر اساس معیارهای زیر صورت می گیرد:
1ـ آزمون متمرکز (40 درصد)
2ـ سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)
3ـ مصاحبه علمی و سنجش عملی (40 درصد)
ب ـ دکتری پژوهش محور: سنجش و پذیرش برای دوره دکتری ناپیوسته پژوهش محور بر اساس معیارهای زیر صورت می گیرد:
1ـ آزمون متمرکز (30 درصد)
2ـ سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)
3ـ مصاحبه علمی و بخش عملی (30 درصد)
4ـ تهیه طرح واره (20 درصد)
اجرای مرحلة اول (آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش آموزش کشور و امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و ... توسط دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.
بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌هاي تحصیلات تکمیلی مواد آزمون متمركز دکتری (Ph.D) سال 1400 به شرح زیر خواهد بود:
الف) آزمون زبان با ضریب (1)
ب) آزمون استعداد تحصیلی  با ضریب (1)
ج) آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد  با ضریب (4)
سنجش و پذیرش برای کلیه دوره ها شامل: روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پردیس های خودگردان، پیام نور، مؤسسات غيرانتفاعي، دانشگاه آزاد اسلامی و .... بر اساس قانون فوق و آیین نامه اجرایی آن و مصوبات مرتبط شورا انجام خواهد گرفت. 
سایر شرایط و ضوابط
1- همه دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای می توانند در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی در آزمون ورودی شرکت نمایند.
2- دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسی ارشد در صورتی که مشمول آئین نامه شماره 77633/2 مورخ 92/05/28 که توسط معاون آموزشی وزارت متبوع ابلاغ شده، باشند می توانند در آزمون شرکت نمایند.
3- مؤسسات برای پذیرش دانشجو در مهرماه از داوطلبانی می توانند پذیرش به عمل آورند که حداکثر تا سی و یکم شهریورماه همان سال (سال 1400) فارغ التحصیل شوند. تاریخ فارغ التحصیلی برای داوطلبانی که شروع تحصیل آنان در صورت وجود ظرفيت نیمسال دوم است، سی ام بهمن ماه همان سال (سال 1400) خواهد بود.
4- پذیرفته شدگان قطعی (نهایی) روزانه سال 1399 چه در دانشگاه قبولي ثبت نام كرده و چه ثبت نام نكرده باشند اجازه شركت در آزمون سال 1400 را ندارند و يك سال محروم از آزمون هستند.
تبصره: دانشجویان دوره‌ روزانه آزمون دکتری سال 1398 و ماقبل در صورت داشتن ساير شرايط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون، مي‌بايست تا پايان آخرین روز ثبت‌نام آزمون دکتري سال 1400، از تحصيل انصراف قطعي حاصل نمايند. بديهي است در صورت عدم انصراف قطعي از تحصيل دانشجويان پذيرفته شده در زمان مقرر، در صورت قبولي در آزمون دکتری سال 1400، قبولي آنان در آزمون لغو و هيچگونه اقدامي نسبت به درخواست آنان، امكان‌پذير نخواهد بود.
6- با توجه به راي هيات عمومي ديوان عدالت اداري به شماره 736 مورخ 99/05/28 دانشجويان شاغل به تحصيل در دوره هاي غيرروزانه دکتري ( به شرط نداشتن مشکل نظام وظيفه براي برادران) مي‌توانند بدون انصراف از تحصيل، درآزمون دکتري سال 1400 ثبت نام و شرکت نمايند. بديهي است اين داوطلبان در صورت قبولي بايد انصراف قطعي از رشته قبلي را به دانشگاه جديد محل تحصيل ارائه دهند.
7- ساير شرايط و ضوابط در دفترچة راهنماي ثبت نام و شركت در آزمون ورودي دكتري نيمه متمركز سال 1400 اطلاع رساني خواهد شد.

www.iransama.org

منوی موبایل