وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

تاريخ ثبت ‌نام آزمون ورودي دوره دكتري 1399

اطلاعیه سازمان سنجش درباره ثبت نام قبول شدگان دکتری 98

بدين وسيله به اطلاع كليه متقاضيان ثبت‌نام و شركت در آزمون ورودي دوره دكتري (نيمه متمركز Ph.D) سال 1399 مي‌رساند كه ثبت‌نام براي شركت در آزمون مذكور منحصراً بصورت اينترنتي از روز چهار‌شنبه مورخ 98/09/06 آغاز و در روز سه شنبه مورخ 98/09/12 پايان مي‌پذيرد. لذا كليه متقاضيان، ضرورت دارد كه در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقيق دفترچه راهنما و فراهم نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز ثبت‌نام به پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش‌ آموزش كشور به نشاني www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و شركت در آزمون مذكور اقدام نمايند. لازم به توضيح است اطلاعيه تكميلي اين سازمان درخصوص ثبت‌نام در روز سه شنبه مورخ 98/09/05 از طريق پايگاه اطلاع‌رساني اين سازمان منتشر خواهد شد.

ضمناً آزمون مذكور در روز جمعه مورخ 98/12/9برگزار مي گردد.

ضرورت دارد متقاضیان ورود به دورة دکتری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های مصوب دفتر گسترش آموزش عالی در آزمون ورودی دوره‌های دکتری (Ph.D) ثبت‌ نام و شرکت نمايند. لازم به ذکر است پذیرش براساس قانون مذکور و مطابق این اطلاعیه و شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای پذیرش آزمون مذکور (که در زمان ثبت­ نام متعاقباً توسط این سازمان منتشر می‌شود)، صورت خواهد گرفت.

براساس قانون فوق، سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری (Ph.D) بر حسب هر یک از شیوه‌های «آموزشی ـ پژوهشی» و «پژوهش محور» به شرح زیر انجام می‌شود:

1-دکتری آموزشی ـ پژوهشی:سنجش و پذیرش برای ورود به دورة دکتری آموزشی ـ پژوهشی براساس معیارهای زیر صورت می‌گیرد:

1-1-آزمون متمرکز (50 درصد)

1-2-سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)

1-3-مصاحبه علمی و سنجش عملی (30 درصد)

2- دکتری پژوهش محور:سنجش و پذیرش برای دورة دکتری ناپیوسته پژوهش محور براساس معیارهای زیر صورت می‌گیرد:

1-2- آزمون متمرکز (30 درصد)

2-2- سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)

2-3- مصاحبه علمی و بخش عملی (30 درصد)

2-4- تهیة طرحواره (20 درصد)

اجرای مرحلة اول (آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش آموزش کشور و امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.

3- براساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مواد آزمون متمرکز دکتری (Ph.D)  سال 1399 به شرح زیر خواهد بود:

3-1- آزمون زبان با ضریب (1)

3-2- آزمون استعداد تحصیلی با ضریب (1)

3-3- آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی­ارشد با ضریب (4) 

 

منوی موبایل