وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

تغییرات آزمون دکتری 99

تغییرات آزمون سراسری 99
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت آزمون‌ دکتری 99 بدون تغییر برگزار خواهد شد. در حالی که معاون آموزشی وزارت علوم خبر از آماده شدن طرحی برای آزمون‌های تحصیلات تکمیلی داده، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که «آزمون‌های سال ۹۹ بدون تغییر برگزار می‌شود.»

این روزها صحبت از تغییر در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در رسانه‌ها مطرح است و در این مسیر علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم اعلام کرد: «سازمان سنجش آموزش کشور با هماهنگی وزارت علوم در حال تهیه یک طرح واحد برای سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است که این طرح پس از تدوین برای تصویب به شورای سنجش و پذیرش دانشجو ارائه می شود.»وی همچنین از تمرکز بر روی دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد. معاون آموزشی وزارت علوم دلیل آن را مشکل بیشتر دانشگاه‌ها در این مقاطع دانست.در این زمینه ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: «آزمون‌های سراسری سال ۹۹ شامل کنکور سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری بدون تغییر نسبت به سال قبل برگزار می‌شود.»

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین قانون سنجش و پذیرش مصوب مجلس شورای اسلامی را ملاک عمل شورای سنجش و پذیرش دانشجو دانست و گفت: «شورای سنجش نمی‌تواند قانون را تغییر دهد بلکه باید ذیل قانون تصمیمات لازم را اتخاذ کند.»

وی همچنین دلیل رد شدن طرح «آ.ت.ت» را مغایر بودن آن با قانون سنجش و پذیرش اعلام کرد و گفت: «در موقعیت کنونی اظهارنظرهای زیادی صورت می‌گیرد، داوطلبان به مسائل حاشیه‌ای توجه نکنند و مطمئن باشند که اگر تغییری در برگزاری آزمون‌ها صورت گیرد، حتماً از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود.»
www.iransama.org



منوی موبایل