وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

تکمیل ظرفیت آزمون دکتری

به گزارش بنیاد ساما ، در سال 97 با توجه به هفتمین مصوبه شورای سنجش و پذیرش مرحله تکمیل ظرفیت از آزمون دکتری حذف شد یعنی سال گذشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری برگزار نشد .تکمیل ظرفیت به معنی پر شدن ظرفیت های خالی مانده دانشگاه های مختلف می باشد و تعداد آن هر سال پس از اتمام بازه زمانی مشخص شده برای ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی دکتری ، مشخص شده و به سازمان سنجش ابلاغ می شود . ظرفیت کم پذیرش دانشجو در مقطع دکتری دانشگاه های سراسری و وجود رقابت زیاد بین داوطلبان اهمیت مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری را دو چندان کرده است . اما الان یقریبا دو سال است تکمیل ظرفیت آزمون دکتری منتفی شده است و دانشگاه های کشور اعم از سراسری و آزاد موظف هستند همان ابتدا میزان ظرفیت پذیرش دانشجوی خود را اعلام نمایند.

چنانچه تکمیل ظرفیت دکتری در سال 98 برگزار شود داوطلبان باید دارای شرایطی باشند که در ادامه مطلب ذکر خواهیم کرد. لازم به ذکر است که شرایط مذکور در بند زیر ، مربوط به سال 96 است زیرا از سال 97 به بعد تکمیل ظرفیت نداشته ایم!

  • متقاضی شرکت در تکمیل ظرفیت باید در آزمون ثبت نام کرده باشد و در روز برگزاری آزمون نیز حضور داشته باشد.
  • داوطلبان باید در کارنامه دارای نمره کل مثبت باشند.
  • پذیرفته شدگان نهایی نیز در صورت تمایل و عدم رضایت از رشته قبولی خود ، می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت نمایند ولی درصورت پذیرش در رشته های مرحله تکمیل ظرفیت ، رشته قبولی قبلی آن ها باطل خواهد شد.
  • کلیه داوطلبان باید حداکثر تا پایان بهمن ماه مدرک کارشناسی ارشد خود را اخذ نمایند.

داوطلبانی که پذیرای شرایط فوق می باشند ، می توانند از نیمه دوم مهر ماه برای ثبت نام و انتخاب رشته خود اقدام نمایند. در سال 96 هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 15 کدرشته محل بوده است که این رشته ها باید متناسب با رشته امتحانی باشد. لازم به ذکر است که پذیرفته شدگان از ترم بهمن ماه وارد دانشگاه خواهند شد.

www.iransama.org

منوی موبایل