وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

زمان برگزاری آزمون دکتری 99 تغییر کرد.

آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز Ph.D) سال 1399 برای پذیرش در دوره های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی امسال برگزار خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، طبق اعلام سازمان محترم سنجش :

طبق اعلام سازمان سنجش و مصوبه کمیته کرونا ، آزمون دکتری سال 99 به صبح جمعه 1399/3/9 منتقل شده است.

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 99

کارنامه حاوی نتایج اولیه آزمون برای داوطلبان دکتری اواخر خرداد ماه 99 منتشر می شود.(چگونگی مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری 98)

نحوه پذیرش از طریق آزمون دکتری

توصیه میکنیم : حتما برای اطلاع از آخرین اخبار دانشگاهی ، وام شهریه و پذیرش دکتری ، صفحه رسمی پایگاه خبری آزمون دکتری فالو کنید.

در پذیرش از طریق آزمون دکتری دانشگاه‌های سراسری، داوطلبان پس از ثبت‌نام در کنکور، در آزمون کتبی شرکت می‌کنند. آزمون کتبی شامل دروس تخصصی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد و دروس عمومی (متشکل از زبان عمومی و استعداد تحصیلی) است(شرایط و ضوابط شرکت در آزمون دکتری 99).

عناوین دروس امتحانی تخصصی هر رشته در دفترچه ثبت نام دکتری 99 درج شده است. ضرایب این دروس در سال‌های اخیر تغییراتی داشته است، اما در آزمون دکتری سال 99 همانند آزمون چهار سال گذشته، ضریب ۴ برای دروس تخصصی و ضریب ۱ برای هر یک از دروس عمومی درنظر گرفته شده است(تغییر عناوین دروس امتحانی کنکور دکتری 99).

انتشار کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 99

 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری

داوطلبان آزمون دکتری 99 برای حضور در آزمون میبایست کارت ورود به جلسه آزمون دکتری را همراه خود داشته باشند، بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده کارت شرکت و برگه راهنمای آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال 99 از اوایل خرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و همه داوطلبان تا ساعت 24 روز پنج‌شنبه 8 خرداد 99 مهلت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون و برگه راهنما اقدام کنند. و داوطلبان با یکی از 4 روش زیر می توانند کارت را دریافت نمایند:

• شماره پرونده و کدملی داوطلب

• شماره پرونده و شماره داوطلبی

• شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام

• شماره پرونده و شماره سریال ثبت نام

برای دریافت کارت ورود به جلسه وارد کردن شماره پرونده الزامی می باشد و روش دیگری برای دریافت کارت وجود ندارد ولی ممکن است بعضی از داوطلبان شماره پرونده یا سایر اطلاعات لازم برای دریافت کارت را فراموش کرده باشند، که این دسته از داوطلبان می توانند از منوی سمت چپ سایت سنجش، بر روی گزینه سیستم پاسخگویی کلیک نمایند و در خواست مبنی بر دریافت شماره پرونده یا سایر اطلاعات، مطرح نمایند(محدودیت ها و ممنوعیت های آزمون دکتری).

مطلب پیشنهادی :  زمان کنکورهای سال 99 تغییر می کند؟
 

برنامه زمان بندی آزمون دکتری

اجرای مرحله اول (آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش آموزش کشور و امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد. برای مشاهده برنامه زمان بندی آزمون دکتری در قالب اینفوگرافیک روی عکس زیر کلیک کنید.

برنامه زمان بندی آزمون دکتری

 

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مواد آزمون متمرکز دکتری (Ph.D) سال 1399 به شرح زیر خواهد بود:

1- آزمون زبان با ضریب (1)

2- آزمون استعداد تحصیلی با ضریب (1)

3- آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد با ضریب (4)

دسترسی به سرفصلهای دروس و فهرست منابع هر یک از رشته‌ها، می‌توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

معرفی رشته های آزمون دکتری 99

منوی موبایل