وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

انتخاب یک هدف؛ راز موفقیت در کنکور دکتری امسال‎

سلام:

همه ما در نخستین روزهای درس خواندن به نوعی درون‌نگر می‌شویم. چون به‌طور طبیعی کارهایی را که در سال های تحصیلی گذشته انجام داده‌ایم مرور کرده و به این فکر می‌کنیم که چگونه می‌توانیم برای ارتقای کار و زندگی در سالی که پیش رو داریم، برنامه‌ریزی کنیم.

 اگر از به سرانجام نرسیدن اهدافتان خسته شده‌اید، روش تک‌هدفی زیر را برای موفقیت در آزمون دکتری امسال امتحان کنید:

قدم اول

در مورد چیزی که می‌خواهید شفاف باشید. هدفی را در نظر بگیرید و بر آن متمرکز شوید

قدم دوم

هدفتان را در جملاتی ساده بنویسید و آن را جلوی چشم بگذارید.

مرحله سوم

تا جایی که ممکن است در مورد هدفتان اطلاعات کسب کنید. چه منابعی باید مطالعه کنید؟ از کدام مشاوران بهره بگیرید؟ برای تقویت رزومه چه کارهایی باید انجام دهید؟
مرحله چهارم

عمل کنید. بسیار مهم است که هر چه زودتر وارد عمل شوید. تا زمانی که کاری نکنید، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. خود هدف هیچ گاه باعث شکست شما نمی‌شود، اما عمل نکردن عامل شکست است. برای موفقیت باید به اجرای هدف متعهد باشید.

مرحله ششم

راهنمایی بگیرید. اجرای کار بدون جهت‌گیری درست، به ناامیدی و شکست منجر می‌شود. کمک کارشناسانی را بخواهید که می‌توانند در تحقق هدف به شما کمک کنند. همه ما برای رسیدن به درجات بالاتر به کمک نیاز داریم. یک مربی یا راهنمای خوب نه تنها نقشه راه موفقیت را به شما نشان می‌دهد، بلکه حس مسوولیت‌پذیری را در شما قوی نگه می‌دارد و شما را به سوی دستاوردهای بیشتر سوق می‌دهد.

مرحله هفتم

از موفقیت‌های کوچک تجلیل کنید. این را بدانید که هر پیشرفتی خوب است. برای نکوداشت پیروزی‌های کوچکی که در راه موفقیت به دست می‌آورید، وقت بگذارید. این تجلیل‌ها به شما انگیزه داده و نشان می‌دهد مسیر را تاکنون چگونه طی کرده‌اید. در پایان باید گفت، سال جدید را با طرحی برای موفقیت آغاز کنید و مطمئن باشید که به این موفقیت می‌رسید.


این بار شرایط برای شما متفاوت خواهد بود، چون رویکردی جدید را اتخاذ می‌کنید. خود را برای تحقق تنها «یک» هدف در سال جدید به چالش بکشید و تسلیم نشوید. مسیر منتهی به موفقیت پر از پیچ و خم، موانع، گزینه‌ها و فرصت‌ها است. مسائل همیشه دقیقا مطابق میل شما پیش نمی‌روند، اما شما می‌توانید بر موانع غلبه کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید


بجنب تا دیر نشده

 

دریافت برنامه ریزی رایگان آزمون دکترای آزاد و سراسری

منوی موبایل