وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

دل نوشته رتبه 1 آزمون دکتری‎

به شکرانه ی تمام زمین خوردن هایم ، برای تو مینویسم

 

موفقیت در دکتری در همین چند قدمی توستعجله کنبرخیز و دوباره قدم بردارو دوباره ایستادن و دوباره زمین خوردن های پیا پی ام تا رسیدن به هدفو آنگاه لذت احساس پیروزی !

 چه لذت بی نظیری ، زمانی که مدام تلاش می کنی و برای رسیدن به آنچه که می خواهی ، بار ها و بار ها طعم تلخ شکست را به جان می خری و دوباره ، از نو آغاز می کنی چه پیروزی ارزشمندیکه اگر بدون تلاش بود ، تنها یک نام داشت”شانس” و یا “اتفاقی تصادفی”…

قاعده این است” باید زمین خورد تا برای دوباره ایستادن ، اراده کردپس زمین خوردن هایت ، شکست تو نیست !بهانه ای ست برای تکرار زیبای دوباره آغاز کردن های تو،راهنمای راه موفقیتی که در چند قدمی توست برای قبولی در دکتری.

سه سال مداوم درس خواندم با تمام مشکلات مالی و خانوادگی، اما اصلا مجاز هم نمیشدم. دائم به اتفاقات گذشته و آینده فکر می کردمو حال را نادیده می گرفتمشاید هم تنها وانمود می کردم که حال را نمی بینماما هر چه بود ، تنها افسوس گذشته بود و ترس از آیندهو اینگونه تمام لحظه های ارزشمند زندگی ام را تباه می کردماین امتحان به ظاهر بزرگ و نامنصفانه ی زندگی ، شده بود لحظه لحظه ی زندگی جوانی امآن زندگی که همیشه با ذوق و شوق بیش از حدّی در حال ادامه دادنش بودمعطش و هیجان قبولی در دکتری در من فروکش نکرده بود.

صحبت از امتحان بزرگی بود که نامش جدّیت و خشکی ناخوشایندی به لحظه های زندگی ام می دادامتحانی که سرنوشت و حیثیتم با آن رقم می خوردو ورق زندگی ، با حکم آن ، به کلی برمی گشتامتحانی که شده بود دغدغه ی روزهای گرم تابستانی امآنقدر بزرگ شده بود که تمام لحظه های شاد زندگی ام را از من ربوده بود و حالا پیروزمندانه به من پوزخند می زداینگونه بود که اجازه ی درست فکر کردن و درست عمل کردن را به من نمی داد

 

دقیقا سال گذشته همین موقع بود و  هنوز هم نمی دانستم باید چه کار کنم !به نظرم زمان داشت از دست می رفت و من باز در همین اول راه ، باخته ام و از قافله جامانده بودم .

بنظرم همه ازمن جلوتر بودندهمه بی رحمانه قدرت نمایی می کردندهمه خیلی از مباحث را تمام کرده بودند، اما من چه ؟!

غرق در همین افکار بی پایه و اساس خود بودم  که ناگهان
لحظه ای چشمانم را بستم و به فکر فرو رفتممن ضعیف نیستمچرا که ضعیف آفریده نشدمروح من ، قدرت من استو فرمان زندگی ام ، در دستان خودم

 

” راه برای دوباره آغاز کردن ، همیشه باز است ” ؟!


نفس عمیقی کشیدم………….

این بار با برنامه ریزی درس خواندم، از مشاوران بنیاد ساما کمک گرفتم و با پشتکار رتبه ی 1 آزمون دکتری مال من شد.


امید و تلاش، کلید موفقیت من بعد از ان همه شکست بود.

تو هم همین الان فقط تصمیم بگیر که موفقیت در دکتری از آن توست و برخیز....


دریافت رایگان منابع آزمون دکترای آزاد و سراسری


منوی موبایل