وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

روش‌های یادداشت‌برداری در مطالعه برای قبولی دکتری

روش‌های یادداشت‌برداری در مطالعه برای قبولی دکتری

مشاوران بنیاد ســــــاما اعتقاد دارند که خواندن مطالب و منابع به‌تنهایی کافی نیست و تثبیت و نگهداری مطالب در ذهن اهمیت بیش‌تری دارد. مطالب خوانده شده بدون یادداشت‌برداری از بین می‌روند.

یادداشت‌ها به دلیل کاهش حجم مطالب و مرور آسان درک مطلب را سرعت بیش‌تری می‌دهند. یادداشت‌برداری، بیان مطلب و نگارش از زبان نگارنده است که مفهوم و درک مطلب را به صورت دقیق‌تر می‌رساند. بهترین زمان یادداشت‌برداری زمانی است که تسلط کافی روی مطلب داشته باشید اما باید به گونه‌ای کامل باشد که جایگزین کتاب شود و برای تسلط بیش‌تر مجبور به خواندن سطر به سطر کتاب نشوید.

یادداشت‌برداری می‌تواند به صورت خطی یا طرح ‌‌‌واژه باشد. صورت خطی یادداشت‌برداری گاهی با نوشتن در حاشیه‌ی کتاب یا برجسته کردن مطالب کتاب با مارکر یا یادداشت‌برداری از نکات کلیدی و خلاصه‌ی مطلب انجام می‌شود. گاهی نیز می‌توان با استفاده از طرح ‌واژه، مطلب را به صورت درختی یا طرح‌های متنوع و زنجیره‌ای که تداعی‌کننده‌ی مطلب در ذهن باشد و رابطه‌ی تقدم و تأخر مطالب و وابستگی آن‌ها را نشان ‌دهد خلاصه کرد.

اگر وقت خلاصه برداری برای مطالب منابع دکتری ندارید، ما اینکار را برای شما انجام داده ایم.


دریافت منابع دکتری آزاد و سراسری بصورت کاملا رایگان

منوی موبایل