وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

دوهزار دانشجو بورسیه خارج از کشور در سال 1397

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان خارج وزارت علوم اعلام کرد: تا پایان سال جاری ۲هزار نفر از دانشجویان بورسیه به خارج از کشور(برای کسب اطلاع از شرایط بورس دکتری خارج از کشور سال 96 کلیک کنید) اعزام می شوند.
به نقل از معاون پژوهشی بنیاد ساما،ابراهیم حاجی زاده در مورد سهمیه بورسیه خارج از کشور در سال جاری گفت: برای سال جاری ۲هزار بورسیه خارج از کشور پیش بینی شده است.
اعزام ۲ هزار دانشجوی بورسیه به خارج تا پایان سال جاری
حاجی زاده ادامه داد: تا کنون حدود ۹۰۰ نفر از دانشجویان بورسیه به خارج از کشور اعزام شدند و مابقی نیز تا پایان سال جاری اعزام خواهند شد.
به گزارش معاون پژوهشی phdphd ، برای پذیرش در بورس خارج از کشور، شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز) سال ۹۶ و کسب حدنصاب اعلام شده توسط دانشگاه / مؤسسه پذیرنده بورسیه الزامی است.
همچنین انجام مصاحبه علمی و ارزیابی تخصصی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور دارای سهمیه باید صورت گیرد و دانشگاه ها پس از انجام مصاحبه علمی، سهمیه های بورس خارج خود را انتخاب و به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می کنند.
پس از ارزیابی نهایی و تایید نتایج (گزارش) واصله از طرف دانشگاه‌ها توسط شورای مرکزی بورس نتایج به سازمان سنجش آموزش کشور و دانشگاه‌ها اعلام می شود.
سپس پس از تایید شورای مرکزی بورس، دانشگاه پذیرنده بورسیه، فرایند هیأت اجرایی جذب افراد پذیرفته شده را انجام داده و صورت جلسه هیأت اجرایی جذب و تعیین استاد ناظر را به اداره کل بورس و اعزام دانشجویان اعلام می کنند.

منوی موبایل