وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

شرایط آزمون تخصصی زبان ETPUN اعلام شد.

آزمون ETPNU چیست؟

به آزمون زبان انگلیسی دانشگاه پیام نور گفته می شود که مانند آزمون تافل کاغذی است و بصورت دوره ای برای دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور برگزار می شود. قابل توجه است که این دانشجویان باید مدرک ETPNU و یا دیگر آزمون های ملی زبان را تا قبل از برگزاری آزمون جامع گرفته باشند.

آزمون ETPNU  (جهت کسب اطلاع از جزئیات شرایط آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور کلیک کنید )در سال حداقل در چهار نوبت در سال با تشخیص و برنامه ریزی مرکز سنجش و آزمون برگزار می گردد.در صورت قبولی یا عدم قبولی در یک دوره، می توان در دوره های بعدی ، چه برای قبولی و چه برای ارتقاء نمره نیز ثبت نام کرد.

آزمون ETPNU معمولا در 6 استان آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، خراسان رضوی، فارس، و کرمانشاه برگزار می شود. البته در اطلاعیه های برگزاری آزمون (چهار بار در سال) ممکن است شهرهای دیگری نیز اضافه یا شهرهای مذکور حذف شوند. بنابراین بطور دقیق شهرهای محل برگزاری آزمون و تاریخ برگزاری آنها در خود اطلاعیه ها درج می شوند.

ظرفیت حوزه های برگزاری آزمون ETPNU

پس از تکمیل ظرفیت ثبت نام حتی اگر مهلت ثبت نام هنوز پابرجا باشد مراحل نام نویسی به اتمام خواهد رسید. در نتیجه در همان ساعات اولیه ثبت نام اقدام به نام نویسی نمایید.

مدارک و وسایل مجاز همراه داوطلب در روز آزمون ETPNU

اصل کارت ملی – کارت ورود به آزمون – دو عدد مداد مشکی نرم – خودکار – پاک کن – مداد تراش. آوردن هر گونه لوازم صوتی، تلفن همراه، کیف، جزوه، و کتاب ممنوع می باشد.

اعتبار کارنامه ی آزمون ETPNU (جهت کسب اطلاع از ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی (ETPNU) به بخش اخبار دکتری phdphd مراجعه نمایید)بین المللی نیست و صرفا برای دانشگاه پیام نور معتبر است.

مفاد آزمون ETPNU :

مهارت های شنیداری، گرامری، و درک مطلب در قالب ۱۰۰ سئوال مورد سنجش قرار می گیرند.

آزمون ETPNU نمره منفی ندارد اما اگر به سوالی بیش از یک پاسخ بدهید، نمره منفی محاسبه خواهد شد.

دسته بندی سئوالات :

۳۰ سوال شنیداری

۳۰ سوال گرامر (قواعد)

۴۰ سوال خوانداری (درک مطلب)

نوع سئوالات :

تست ها عینا همانند سوالات MSRT هستند.

منوی موبایل