وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

اطلاعیه در خصوص نحوه برگزاری آزمون دکتری 98

پيرو اطلاعيه سازمان سنجشاز این طریق به اطلاع كليه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شركت در آزمون ورودی دوره دكتری 98 برای پذيرش در دوره های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پيام نور، دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی غيرانتفاعی و پرديس خودگردان دانشگاهها می‌رساند كه با توجه به نكات بیان شده در متن اطلاعیه و همچنين در نظر داشتن شرايط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شركت در آزمون، می‌توانند در آزمون مذكور ثبت‌نام و شركت نمايند. 
شرايط ثبت نام:
ثبت‌نام براي آزمون ورودی دكتری (نيمه‌متمركز Ph.D) سال 98 از اوایل آذر ماه آغاز میشود. لازم به تاكيد است كه ثبت‌نام منحصراً به صورت اينترنتی و از طريق پايگاه اطلاع رسانی اين سازمان به نشانی www.sanjesh.org انجام خواهد شد.
هر داوطلب ‌براساس ‌علاقه ‌فقط می‌تواند در يك كدرشته‌ امتحانی (بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و شركت در آزمون)‌، ثبت‌نام‌ و در آزمون مربوط شركت‌ نمايد. داوطلبان لازم است كه ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را مطالعه نموده و در صورت واجد شرايط بودن، نسبت به پرداخت هزينه خريد كارت اعتباري ثبت‌نام در آزمون به شرح ذيل، اقدام كنند و سپس مراحل بعدی را به انجام برسانند. دفترچه راهنمای مذكور همزمان با شروع ثبت‌نام از پايگاه اطلاع‌رسانی اين سازمان قابل دريافت می‌باشد.
مراحلی كه داوطلب بايد برای ثبت نام اقدام كند:
1-مراجعه به پايگاه اطلاع رسانی اين سازمان به نشانی فوق براي تهيه كارت اعتباری ثبت نام (سريال 12 رقمی) و دريافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره 1).
2- تهيه فايل عكس اسكن شده داوطلب بر اساس توضيحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام.
3-آماده نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز جهت ثبت‌نام.
4-با توجه به اينكه پرداخت هزينه ثبت‌نام منحصراً بصورت اينترنتی انجام می گيرد، داوطلبان لازم است به وسيله كارت‌های بانكی عضو شبكه شتاب كه پرداخت الكترونيكی آنها فعال است، با مراجعه به پايگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ 600.000 (ششصد هزار) ريال به عنوان وجه ثبت‌نام شركت در آزمون نسبت به ثبت‌نام اقدام نمايند.
تبصره: با توجه به اينكه مقرر گرديده است كه در مراحل مختلف فرآيند اين آزمون، خدماتي از طريق پيام كوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی كه تمايل به استفاده از خدمات پيام كوتاه دارند، با انتخاب گزينه مربوط و پرداخت مبلغ 5000 (پنج هزار) ريال به عنوان هزينه استفاده از خدمات پيام كوتاه، می‌توانند از اين خدمات استفاده نمايند.
دستورالعمل و نحوه تكميل تقاضانامه ثبت نام اينترنتی:
به داوطلبان توصيه می‌شود كه مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، ابتدا فرم پيش نويس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذكور را تكميل نموده و سپس براساس فرم پيش نويس با مراجعه به پايگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش كشور، اطلاعات لازم را بر اساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت‌نام وارد نمايند. ضمناً داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت نمايند. بديهی است در صورت مشاهده هر گونه مغايرت در موارد قيد شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارك داوطلب در صورت پذيرفته شدن در آزمون، قبولی وی (كان لم يكن) تلقی شده و از ادامه تحصيل داوطلب جلوگيری خواهد شد.


توصيه‌های مـهم‌:
1) توصيه‌ می‌شود داوطلبان پس از تكميل تقاضانامه، دريافت شماره پرونده 6 رقمی و كدپيگيري 16 رقمی يك نسخه پرينت از تقاضانامه تهيه و نزد خود نگهداری نمايند.
2) به داوطلبان توصيه می شود در انتخاب كدرشته‌ امتحانی و همچنين شهرستان محل حوزه امتحاني خود دقت لازم را مبذول فرمايند. لذا پس از دريافت كد پيگيری 16 رقمی در اين خصوص به درخواست‌های داوطلبان مبنی بر اصلاح و يا جابجايی ترتيب اثر داده نخواهد شد.
3) با توجه به مشكلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عكس داوطلبان، كه اين موضوع اكثراً براي داوطلبانی كه ثبت نام آنان توسط ديگران انجام می شود رخ داده است، تاكيد می‌گردد كه علاوه بر كنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتماً نسبت به كنترل عكس ارسالي دقت نماييد تا اشتباهاً عكس داوطلب ديگری به جای عكس شما ارسال نگردد. بديهی است كه در صورت ارسال عكس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقي و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
4) هرگونه‌ تغييری‌ از طريق‌ نشريه پيك‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان ‌سنجش‌)، پايگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طريق رسانه‌های گروهی ‌اعلام ‌خواهد شد.
5) در صورت‌ لزوم‌ داوطلبان می‌توانند با شماره تلفن گويای‌: 42163-021 با روابط عمومی ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور تماس‌ حاصل‌ نموده و يا از طريق سيستم پاسخگويی اينترنتی (غيرحضوری) سازمان اقدام نمايند.

منوی موبایل