وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

کسب رتبه هجدهم علمی جهان برای ایران عزیز

مدیرکل حوزه وزارتی و مشاور وزیر علوم اعلام کرد : اکنون رتبه علمی ایران به جایگاه ۱۸ در سطح جهان رسیده است و در حال حاضر بیش از ۲۳۵ پروژه مشترک از سوی شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور در قالب قرارداد همکاری مشترک با کشورهای خارجی به انجام رسیده است.

فعالیت علمی پژوهشی دانشجویان و اعضای هیئت علمی به خصوص در شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری یک ضرورت است و در حال حاضر ۳۹ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد که این پارک ها تا اخر سال 1394در حدود ۲۱۵ میلیون دلار صادرات انجام داده اند.

وی افزود : تا کنون 2500000 متر مربع پروژه عمرانی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شروع شده و تا کنون دو میلیون مترمربع از این مقدار به بهره برداری رسیده است.

شکل گیری دانشگاه های صنعتی باعث می شود دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با تلاشی بیشتر، چرخه علمی را به ثروت تبدیل نمایند.

مهم ترین برنامه وزارت علوم سرعت دادن به رشد و توسعه کیفی مراکز آموزش عالی است. در حال حاضر بدون ارتباط صنعت و دانشگاه در بخش های علمی نمی توان موفقیتی را کسب کرد به همین دلیل باید صنعت و دانشگاه در عرصه های علمی با همدیگر رقابت نمایند و ارتباط این دو بخش باید بیشتر از قبل تقویت شود.

منوی موبایل