وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

بومی شدن نیمی از رشته های دانشگاه آزاداسلامی در سال 96

براساس آمار اعلامی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد حدود نیمی از کدرشته‌‌محل‌های مقطع دکترای دانشگاه آزاد اسلامی بومی‌ سازی انجام شده است.

اقای ولایتی بیان داشتند که : در دانشگاه آزاد ما بایست فضایی فراهم کنیم، تا با محیطهای اموزشی دیگر که در شهرها و مناطق مختلف کشور هستند، سنخیت داشته باشد.شرایط برای یک رشد علمی فراهم است، تجربه زیادی در پشت سر است و آینده‌ای روشن در پیش روی دانشگاه است. باید تحصیلات تکمیلی و رشد نخبگان در مقاطع بالاتر هدفمند پیش برود.

ددر مقطع PHD نیز حدود ۵۰ تا ۵۱ درصد پذیرش و انتخاب رشته‌ها در دانشگاه آزاد، انتخاب‌های بومی است. امروز با تدبیر بلند ریاست دانشگاه چیزی قریب به ۵۰ درصد یعنی هزار و ۲۰۰ رشته‌محل دکتری در شهرستان‌های مختلف کشور به صورت بومی پذیرش دانشجو دارند.»در ادامه این برنامه بیان شد که سرانه فضای دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی ۱۰ مترمربع است که بیشتر از متوسط کشور است. همچنین در دانشگاه نسبت استاد به دانشجو در دوره دکتری یک به ۲٫۷ دهم است، در حالی‌که در برخی از دانشگاه‌های دولتی این نسبت یک به ۵ است.

بومی‌گزینی تنها یک حرکت علمی نیست، بلکه می‌توان آن را حرکتی فرهنگی هم دانست که در انسجام بنیان خانواده‌ها و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی کمک خوبی باشد و باید این مسیر را با شتاب پیش برد.

www.iransama.org

منوی موبایل