وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

امتیاز ثبت اختراع در مصاحبه دکتری به چه شکل محاسبه می گردد؟

یکی از رسالت های علمی بنیاد ساما اطلاع رسانی به شما داوطلبان گرامی جهت ارائه بهتر مدارک مورد نیاز در مصاحبه دکتری است.

در مصاحبه دکتری گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران دارای امتیاز بوده و لازم به ذکر است ثبت اختراع بین المللی تا 7 و داخلی تا 55 امتیاز است.

ثبت اختراع به دارنده آن حق استفاده انحصاری به مدت حدود 20 سال میدهد. بعد از این مدت  استفاده عموم از آن نو آوری آزاد میگردد. به این وسیله هم فرد اولیه و هم جامعه از نوآوریها بهره مند میشوند. 

در واقع هدف از این پشتیبانی ایجاد اطمینان برای مالکیت نوآوری، بهره وری از آن و انگیزه برای پژوهش و گسترش دانش و تکنولوژی و پیشرفت جامه میباشد.

 ثبت اختراع  نوآوری علمی، صنعتی یا تجاری افراد و شرکتها را در برابر استفاده غیر مجاز دیگران محافظت میکند. 

مزایای ثبت اختراع

داشتن ثبت اختراع جدا از موفقیت مالی نشانه نوآوری و خبرگی شخص میباشد و میتواند برای گرفتن پذیرش تحصیلی و اقامت در آمریکا نقش قابل توجهی ایفا کند.

محدوده جغرافیایی ثبت اختراع

هر کشور دارای سازمان ثبت اختراع خود میباشد و افراد میتوانند اختراع خود را در این سازمانها جداگانه ثبت کنند.  روشناست که آن اختراع تنها در کشوری که ثبت شده مورد حمایت قانونی خواهد بود.

برای کاستن هزینه ثبت اختراع میتوان بستگی به ارزش و گستره استفاده، آن را تنها در یک یا چند کشور ثبت کرد.

برای دادن فرصت برای ثبت یک اختراع در کشورهای مختلف و تثبیت تاریخ آن با همکاری سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) قرار داد همگانی بنام پیمان همکاری ثبت اختراع (PCTT) به امضا رسیده. با یک ارائه اختراع به این سازمان مخترع میتواند در مدت 300 ماه به ثبت اختراع جداگانه در کشورهای عضو بپردازد.

این فرصت به مخترع اجازه میدهد پیش از پرداخت هزینه های گزاف از ارزش اختراع خود مطمئن شود. ایران نیز در این پیمان عضویت دارد.

پشتیبانی بنیاد آموزشی پژوهشی ساما

مجری تخصصی منابع آزمون دکتری سراسری و آزاد

منبع خبر

منوی موبایل