وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

انتخاب رشته بیش از 74 درصد داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۹۶

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به پایان فرصت انتخاب رشته در آزمون دکتری گفت: ۷۲.۷۵ درصد داوطلبان مجاز در آزمون دکتری ۹۶ فرم انتخاب رشته را تکمیل کرده‌اند.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: داوطلبان مجاز در آزمون دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) ۹۶ تا ساعت ۲۴ شب گذشته ۱۶ اردیبهشت ماه فرصت داشتند نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

وی افزود: بر اساس آمار اولیه از میان شرکت کنندگان در آزمون دکتری تعداد ۱۹۹ هزار و ۳۰۳ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند تعداد ۱۴۵ هزار نفر معادل ۷۲.۷۵ درصد داوطلبان مجاز نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کرده اند.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری در دوره های روزانه و سایر دوره های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی پیش از این ۱۴ هزار و ۴۱۴ نفر اعلام شده بود که با توجه به اصلاحیه های منتشر شده، ظرفیت جدید به ۱۴ هزار و ۵۹۹ نفر افزایش یافته است. این ظرفیت بدون احتساب ظرفیت پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی است.

منوی موبایل