وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

تولیمو، تافل و آیلتس چه تفاوتی با هم دارند؟

تولیمو آزمون زبان انگلیسی پیشرفته سازمان سنجش کشور ایران برای دوره های فوق لیسانس و دکتری می باشد.

این آزمون شامل ۱۴۰ سوال چهارگزینه‌ای و یک سوال در بخش نوشتاری در حیطه‌های زبانی نوشتاری (یک سوال و مدت پاسخگویی ۳۰دقیقه)، ساختار و نوشتار زبانی (۴۰ سوال و مدت پاسخگویی ۳۰ دقیقه)، خواندن و درک مطلب (۵۰ سوال و مدت پاسخگویی ۵۵ دقیقه) و درک مطلب شفاهی (۵۰ سوال و مدت پاسخگویی ۳۵ دقیقه) است. گفتنی است، نمره هر قسمت آزمون در مقیاس معمول محاسبه و ده برابر میانگین این نمرات به عنوان نمره کل منظور می‌شود. دامنه نمره کل از ۳۱۰ تا ۶۷۷ است. نمره بالاتر از ۶۰۰ عالی، بین ۵۲۰ تا ۵۹۹ خوب، بین ۴۸۰ تا ۵۱۹ متوسط و کمتر از ۴۷۹ ضعیف تلقی می شود. لازم به ذکر است که بخش نوشتاری نمره جداگانه دارد و نمره آن بین ۱ الی ۶ می‌باشد که در کنار نمره کل در کارنامه درج می‌شود.

تافل آزمونی است که افراد غیرانگلیسی زبان را از نظر توانایی در استفاده و فهم مهارتهای شنیداری، گفتاری، خواندن، و نوشتاری زبان انگلیسی در محیطهای دانشگاهی مورد ارزیابی قرار می دهد.

 نحوه برگزاری آزمون تافل نسبت به محل و کشور برگزاری آزمون متغیر است. اکثر افراد آزمون تافل را بعنوان پیش نیاز قبولی در دانشگاه ها و دانشکده های انگلیسی زبان نیاز دارند. بعلاوه بسیاری از موسسات دولتی و خصوصی که برنامه های تبادل و بورسیه دانشجویی دارند، از تست تافل بعنوان سنجش توانایی انگلیسی افراد بهره می گیرند.

آزمون آیلتس هم از جمله آزمون ‌های معتبر و شناخته شده در زمینه زبان انگلیسی است و تنها تفاوتش با تافل این است که تافل به روش آمریکن و آیلتس به روش بریتیش برگزار شده، در تافل writing کمتر مطرح مورد تأکید بوده ولی در آیلتس هر چهار مهارت (writing, speaking, listening, reading) ارزیابی می‌شود. در گذشته آزمون آیلتس توسط British Councils، دانشگاه کمبریج ، و آیلتس استرالیا برگزار می‌شد و مستقیماً تحت نظارت دولت بریتانیا بوده، و دانشگاه‌ها نیز مجبور بودند برای تعیین سطح دانشجویان خود از این ساختار پیروی کنند. همچنین دانشگاه‌های نیوزیلند و استرالیا برای تعیین قابلیت زبانی دانشجویان خارجی خود از این روش بهره می‌جستند.

آزمون آیلتس هم از جمله آزمون ‌های معتبر و شناخته شده در زمینه زبان انگلیسی است و تنها تفاوتش با تافل این است که تافل به روش آمریکن و آیلتس به روش بریتیش برگزار شده، در تافل writing کمتر مطرح مورد تأکید بوده ولی در آیلتس هر چهار مهارت (writing, speaking, listening, reading) ارزیابی می‌شود

منوی موبایل