وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

غیبت بیش از ۱۹ درصد داوطلبان در جلسه آزمون دکتری ۹۵

با غیبت بیش از ۱۹ درصد از ثبت نام کنندگان آزمون دکتری ۹۵، رقابت بین ۱۲۷ هزار و ۷۲۴ نفر باقی مانده ادامه خواهد یافت.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشوردر گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تعداد ۱۵۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۵ ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۷ هزار و ۴۳۲ نفر زن معادل ۴۲.۶۱ درصد و ۹۰ هزار و ۸۲۱ نفر مرد معادل ۵۷.۳۹ درصد بودند.

دکتر حسین توکلی افزود: آزمون دکتری در ۷ گروه آزمایشی و ۷۷ کد رشته امتحانی در صبح روز جمعه ۱۴ اسفند ماه ۹۴ در ۵۴ شهرستان برگزار شد و داوطلبان در مدت ۱۲۰ دقیقه به دفترچه آزمون اختصاصی و ۹۰ دقیقه به دفترچه آزمون عمومی پاسخ دادند.

توکلی گفت: از تعداد ۱۵۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب ثبت نام کننده، تعداد ۱۲۷ هزار و ۷۲۴ نفر در جلسه آزمون و ۳۰ هزار و ۵۲۹ داوطلب در جلسه آزمون غایب بودند. ۸۰.۷۱ درصد داوطلبان در آزمون حاضر ۱۹.۲۲ درصد غایب بودند.

وی افزود: از تعداد حاضرین در آزمون تعداد ۵۵ هزار و ۴۷۲ نفر زن و تعداد ۷۲ هزار و ۲۵۲ نفر مرد بودند. در واقع ۴۳.۴۳ درصد زن و ۵۶.۵۷ درصد آنان مرد بودند.

مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: از تعداد ۳۰ هزار و ۵۲۹ داوطلب غایب آزمون تعداد ۱۱ هزار و ۹۶۰ نفر زن و ۱۸ هزار و ۵۶۹ نفر مرد بودند. در واقع ۳۹.۱۸ درصد غایبان زن و ۶۰.۸۲ درصد غایبان مرد بودند.

وی تاکید کرد: به منظور فرصت بیشتر به داوطلبان و دانشگاه ها برای ارزیابی تخصصی نتایج آزمون زودتر از زمان اعلام شده از روز دوشنبه ۱۶ فروردین به صورت کارنامه در سایت سازمان سنجش اعلام می شود.

منوی موبایل